.

Όποιος φοβάται τον θάνατο είναι ήδη νεκρός.
Όποιος θέλει για μια στιγμή η ζωή του να ανήκει μόνο σ' αυτόν, που θέλει για μια στιγμή να είναι πεπεισμένος για όσα κάνει, πρέπει να αδράξει το παρόν.
Πρέπει να αντιμετωπίζει τα πάντα στο παρόν ως τελικά, σαν να ήταν βέβαιο ότι θα ακολουθήσει αμέσως ο θάνατος.
Και πρέπει μετά στο σκοτάδι να δημιουργήσει ζωή. Ζωή μέσα από τον εαυτό του.
Carlo Michelstaedter, La Persuasione e la Rettorica

Κυριακή 13 Αυγούστου 2023

Ο Εκατόνταρχος του Ευαγγελίου – Δημήτριος Πολυχρόνης



Ο εκατόνταρχος του οποίου τον δούλο θεράπευσε ο Ιησούς Χριστός, γίνεται αφορμή για την ανάπτυξη μιας ανάλογης διδασκαλίας περί του λόγου.
Ως γνωστόν, όταν εισήλθε ο Κύριος στην Καπερναούμ, ένας Ρωμαίος εκατόνταρχος τον παρακάλεσε να θεραπεύσει έναν ασθενή δούλο του. Κι όταν ο Ιησούς συγκατετέθη να πάει στο σπίτι του, εκείνος του απάντησε τα εξής:

«Κύριε, δεν είμαι άξιος να εισέλθεις υπό την στέγη μου. Πες ένα λόγο και θα ιαθεί ο δούλος μου. Διότι και εγώ είμαι άνθρωπος με εξουσία και έχω υπό τας διαταγάς μου στρατιώτες και λέγω στον ένα “πήγαινε” και πηγαίνει, και στον άλλον “έλα” και έρχεται. Και λέγω στον υπηρέτη μου “κάνε αυτό” και το κάνει».
Και ο Ιησούς του απαντά: «Ας γίνει όπως πιστεύεις
». (Ματθ. 8:5-13)

Κατά την ερμηνεία της συγκεκριμένης περικοπής συνήθως προβάλλεται και τονίζεται η ταπεινοφροσύνη και η πίστις του εκατόνταρχου. Τούτο μεν είναι αληθές, αλλ’ αποτελεί ένα επίπεδο ερμηνείας. Σε ένα άλλο επίπεδο, δια στόματος του εκατόνταρχου αποκαλύπτεται το μυστήριο της ισχύος του λόγου. Τα λόγια του προς τον Κύριο έχουν την εξής σημασία:

«Εάν εγώ ως απλός άνθρωπος του κόσμου, έχω μίαν ισχύ λόγου, ώστε να πραγματοποιείται το θέλημά μου στον κοινωνικό περίγυρο όπου ζω, πόσο μάλλον Συ, Κύριε, που είσαι ο Ίδιος ο Θείος Λόγος, στον Οποίον οφείλουν την ύπαρξη τα πάντα!»

Αυτή την Ισχύ του Θείου Λόγου επικαλείται ο εκατόνταρχος, δίδοντάς μας μία ακόμη Θεουργική κλείδα.

Δημήτριος Πολυχρόνης
Θεουργία 
Η Ιερά Τέχνη των Μυστών
Δεύτερη έκδοση 2021


Δεν υπάρχουν σχόλια: