.

Όποιος φοβάται τον θάνατο είναι ήδη νεκρός.
Όποιος θέλει για μια στιγμή η ζωή του να ανήκει μόνο σ' αυτόν, που θέλει για μια στιγμή να είναι πεπεισμένος για όσα κάνει, πρέπει να αδράξει το παρόν.
Πρέπει να αντιμετωπίζει τα πάντα στο παρόν ως τελικά, σαν να ήταν βέβαιο ότι θα ακολουθήσει αμέσως ο θάνατος.
Και πρέπει μετά στο σκοτάδι να δημιουργήσει ζωή. Ζωή μέσα από τον εαυτό του.
Carlo Michelstaedter, La Persuasione e la Rettorica

Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣΟΦΟΣ; - Heinrich Khunrath


1. Η υγιής ψυχή του, που δεν καταπιέζεται από τις κοσμικές φροντίδες και δοσοληψίες, εδρεύει σ' ένα υγιές σώμα.
2. Δεν βαδίζει την οδό των οποιωνδήποτε Σοφιστών, αλλά ακολουθεί με σταθερότητα την Ατραπό της Αιώνιας Σοφίας και της Αγίας και Ιερής Καθολικής Αλήθειας, επιμένει δε με ψυχή σταθερή μέχρι το τέλος της επιδαψίλευσης [της θείας Χάρης], η οποία είναι Δώρο Θεού Ζηλωτή.
3. Δεν εμπλέκεται στις ματαιότητες των προσωρινών φροντίδων, τις λαμπρές φαντασίες, τις αθλιότητες, τα παραμύθια και τις προσωρινές ανοησίες της αξιοθρήνητης «σοφίας» του άκοσμου τούτου κόσμου. Αντιθέτως, απασχολείται ημέρα και νύχτα με τους διαλογισμούς και τις εργασίες της Αιώνιας Σοφίας.
4. Έχει γίνει φίλος με τον יְהֹוָה. Διδάσκεται κατευθείαν από τον μόνο καθολικό παιδαγωγό όλων των Σοφών, τον Παλαιότατο, Αγαθότατο και Πιστότατο των Ημερών(1), σύμφωνα με την ελεύθερή Του Θέληση, αμέσως ή εμμέσως, δηλαδή δια του πνευματικού ή του ένσαρκου Διδασκάλου, του αγαθού εκπροσώπου του יְהֹוָה . [Διδάσκεται επίσης] από τα Βιβλία, της Αγίας και Ιεράς Γραφής και της Φύσης, κι ακόμη από τα χειρόγραφα των αυθεντικών διερμηνευτών της Φύσης. Αφού με την δοκιμασία του Πυρός το Πνεύμα του Θεού είναι ο πλέον δίκαιος κριτής, κρίνοντας ορθότατα επί του θέματος [της αυθεντικότητας].
5. Δεν είναι υποταγμένος – είτε δια της ισχύος είτε δια του χρήματος – σε άλλους, ιδιαίτερα σε ανθρώπους ανάξιους αυτών των κοινωνικών αγαθών. Αντιθέτως, είναι αρκούντως ευκατάστατος ώστε να μην έχει τη διαρκή φροντίδα της διατροφής και της ενδυμασίας. Διότι στον ενδεή και στον ανελεύθερο είναι εξίσου αδύνατο να φιλοσοφούν.
6. Έχει πολύ εξασκηθεί και ειδικευθεί στους πρακτικούς χειρισμούς της Φυσικο-Χυμείας.
7. Γνωρίζει ως αυθεντικός λάτρης της Θείας Σοφίας – ως Φιλόσοφος, δηλαδή – και παρατηρεί υπάκουα τη Φύση, την πάντοτε δραστήρια διαχειρίστρια του Αιώνιου και Άρρητου Μεγαλείου στο αληθοφανές θέατρο του κόσμου τούτου, η οποία [Φύση] από Θεία Ευμένεια αποτελεί πιστή οδηγό για όλους του λάτρεις της Σοφίας(2).
8. Μιμείται συνετά [τη Φύση] με τέχνη επιμελή, η οποία βασίζεται στις φυσικές αρχές. Ελκύει [τη Φύση] απαλά (διότι είναι η λειτουργός) και αργά (διότι η δράση της είναι πολύ σταδιακή), χωρίς να της επιβάλλεται με βία.
9. Ιλαρός και γαλήνιος στην ψυχή και στην όψη, με επιδέξια σταθερότητα και φίλεργη υπομονή, προσδοκά υπομονετικά – με την συγκατάβαση του יְהֹוָה – τους καρπούς των έργων της Αληθινής Σοφίας, που δεν δίνονται παρά μόνο στις θείες ψυχές, και τους οποίους θα χρησιμοποιήσει με ευσέβεια και σωφροσύνη: δηλαδή θα διαχύσει αδελφικά τους ποταμούς [των αγαθών], σεβόμενος το Θεό και κρατώντας για τον εαυτό του μόνο την Πηγή, όπως έχει καθήκον ο κάθε Ελεήμων του Θεού, μέσα σ' αυτό το μεγάλο Νοσοκομείο του κόσμου.
10. Δεν αποκαλύπτει τα μυστικά του, αλλά σιωπά Αρποκρατικώς και αποδίδει αθάνατη ευγνωμοσύνη στον Αθάνατο Θεό, αισθανόμενος μιαν ήσυχη χαρά για τα τόσα πατρικά αγαθά και δώρα, για να μη γίνει ο ίδιος αιτία κακού για τους άλλους και επισύρει πάνω του την οργή του יְהֹוָה και την αξιοθρήνητη απώλεια.

_________________
(1) Δηλ. τον Θεό.
(2) Sophia στο πρωτότυπο.


Heinrich Khunrath
ΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΥΡΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 1998

Δεν υπάρχουν σχόλια: