Για
να συναντήσουμε, ετυμολογικά, την έννοια
της πέλλας πρέπει να κάνουμε μια μικρή
διαδρομή μέχρι την ιστορική Πέλλα και,
για να γίνει αυτό, πρέπει να δούμε τι
συμβαίνει στη Δωδώνη, που το ιερό του
Δία το ιδρύουν δύο πελειάδες (μαυροπερίστερα)
απ' την Αίγυπτο. Οι πελειάδες αυτές είναι
αργότερα οι ιέρειες του Ναού, και κάθε
ιέρεια ή ιερέας συνδέεται με την έννοια
μιας προσφοράς ή θυσίας, που προσφέρεται
(δίνεται) στην επικαλούμενη ή εξευμενιζόμενη
θεότητα. Αυτές οι προσφορές τοποθετούνται
σ' ένα δοχείο ή αγγείο, που, προφανώς,
για να συγκρατεί το περιεχόμενο, έχει
το σχήμα της κοιλότητος, κι έτσι φθάνουμε
στην εικόνα του Κυπέλλου. Η λ. κύπελλον,
με μια συγκοπή του αρκτικού ΚΥ6 μας δίνει
τη λ. πέλλα, που σημαίνει, ακριβώς, ποτήρι
ή κάδο [για μεγάλες προσφορές υγρών, ας
πούμε γάλακτος13] ή λίθο (προφανώς θα
ήταν κοιλώματα σε ιερούς βράχους, μενίρ
ή κρόμλεχ, για τοποθέτηση προσφορών).
Αλλά και ο αρσενικός τύπος της λ. πέλλα,
ο τύπος πελλός, σημαίνει την φιάλη και,
επιπλέον, τον μελανό ή μολυβδόχρωμο (ή
και φαιό), το αμαύρωμα (στη Σικυώνα
λεγόταν κιρρός), απ' όπου και η λ. πελιδνός
(συνήθως χρησιμοποιείται σε φράσεις
φόβου, φυσιολογικής κατάστασης για
κάποιον που προορίζεται για ανθρωποθυσία),
σε συσχέτιση και με τη λ. πελανός=πηκτόν
αίμα, προφανώς θυσίας, σε συσχέτιση και
με την αρχική σημασία της λ. πέλαινα=πόπανα,
μειλίγματα, δηλ. πλακούς προσφερόμενος
στους θεούς. Ετσι η λ. πέλλα, σαν έννοια
του ποτηριού, μετατρέπεται στη λ.
πελλός,σαν έννοια της φιάλης, κι αυτή η
έννοια είναι μια πολύ γνωστή μας και
τρομερή εικόνα, είναι "αι 7 χρυσαί
φιάλαι" γεμάτες "με την οργή του
Θεού" στην Αποκάλυψη του Ιωάννου
(Αποκ.ΙΕ,7). Η έννοια της χρυσής φιάλης"
(phiala στη Vulgata) είναι οικεία στον Ιωάννη,
που γράφει και στέλνει (ίσως με περιστερές)
τις 7 Επιστολές του στις 7 Εκκλησίες
(Νήες ή Ναούς) της Ιωνίας (Μ.Ασίας): "χρυσή
φιάλη"7 πράγματι (δηλ. πέλλα ή πελλός)
προσφερόταν απ' τους έφηβους στην Αθήνα
στη θεά Κυβέλη, κατά τη διάρκεια γιορτής,
που γινόταν προς τιμήν της και λεγόταν
Γαλαξία. Ο προσφερόμενος πολτός λεγόταν
γαλαξία κι ήταν μίγμα κριθαριού και
γάλακτος. Αποτρόπαια ή καννιβαλιστική
λεπτομέρεια: εφόσον ξέρουμε πως ο εραστής
της Κυβέλης, ο Αττις, της πρόσφερε, σα
θυσία, τα γεννητικά του όργανα, προφανώς
"εντός του γάλακτος", κι αφού στ'
αρχαιοελληνικά το κριθάρι, δηλ. η λ.
κριθή, σημαίνει πέος, ποια είναι η έννοια
της προσφοράς της γαλαξίας (κριθάρι και
γάλα) στη θεά Κυβέλη (=κυπέλη=κύπελλον);
Προφανώς,κατά την άποψη μου, είναι η
έννοια του ευνουχισμού, αφού κι οι ιερείς
της, οι Γάλλοι (Galli) θυσίαζαν τον "ανδρισμό"
τους (ευνουχίζονταν) προς χάριν της
θεάς. Ετσι, ξέροντας πως η Κυβέλη λεγόταν
στους Ρωμαίους Turrigera (Πυργοφόρος ή
Πυργοστέφανος) απ' τη λατιν. λ.
turris(-is)=πυργοειδής,αλλά και περιστερεών,
αντιλαμβανόμαστε την έννοια του
περιστερεώνος σαν κολουμβαρίου ή
νεκροταφείου, όπως ακριβώς το κατήγγειλα
στο προηγούμενο τεύχος (τ.93,Οκτ.91) κι
όπως το εννοεί ο Ιωάννης, απευθυνόμενος
στους αποδέκτες των επιστολών του στη
Μ.Ασία, γνώστες της λατρείας αλλά και
των οργίων της Κυβέλης, αφού εκεί
επιχωρίαζε η λατρεία της, ιδιαίτερα
στην περιοχή του Γάλλου ποταμού. Αυτά
θα τα δούμε καθαρώτερα και αναλυτικώτερα,
με την πρόοδο του κειμένου, κατά την
εξέταση των δεδομένων του 666: εδώ απλώς
θα σημειώσω πως ο gallus, δηλ. ο ευνούχος
ιερέας της Κυβέλης, είναι μια λέξη που
στα λατινικά σημαίνει επίσης αλέκτωρ
(ο πετεινός), απ' όπου και το θηλυκό
gallina (δηλ. κόττα): η κόττα, όμως, στ' αρχαία
ελληνικά λέγεται αλεκτρίς, λέξη που
γραμματαριθμικά βγάζει ακριβώς 666.
Δηλαδή ο Αλέκτωρ-Ιερεύς, με τον ευνουχισμό
του και την κατ' ανάγκην θηλυκοποίησή
του, μεταβάλλεται σε Κόττα ή Αλεκτρίδα=666,
διαδικασία στην οποία βασικά αποβλέπει
(με την επέκταση της Ομοφυλοφιλίας) η
Συνωμοσία της Περιστεράς.
Ας
επανέλθουμε στη διαδρομή προς Πέλλαν,
που την αφήσαμε σε εκκρεμότητα, μέχρι
να ξεκαθαρίσουμε τα πιο πάνω στοιχεία.
Η Δωδώνη, όπως την είδαμε, σαν Ιερό του
Διός, βρίσκεται κάτω απ' την προστασία
της βασιλικής ηπειρώτικης (δηλ ελληνικής)
οικογένειας των Μολοσσών (ένα απ' τα 14
ηπειρωτικά γένη), που ονομάστηκαν έτσι
απ' τον πρόγονο Μολοσσό ή κατ' εμέ, γιατί
ήταν Μολόχες ή Μαλασσοί (χειροπράκτες.
γιατροί) αφού κι ο πρόγονος Μολοσσός
ήταν αγγόνι του (επίσης με ιατρικές
γνώσεις) Αχιλλέα. Η κόρη της οικογένειας
Μυρτάλη (ή, αριθμολογικα,879) μετονομάζεται15
σε Ολυμπιάδα (ή, αριθμολογικά,731), δηλ.
Περιστέρα ή Περιστερογέννητη (όπως
ακριβώς κι η Συρία Θεός) και παντρεύεται
τον Φίλιππο Β', βασιλιά της Μακεδονίας,
αδιόρθωτο γυναικά που οι σοβαροί
φιλόλογοι ερμηνεύουν τ' όνομά του
Φίλιππος=Αγαπάει τ' άλογα, ενώ η προσωπική
μου ερμηνεία είναι Φίλιππος=αγαπάει
τις γυναίκες αφού η λ. ίππος στ'
αρχαιοελληνικά σημαίνει γενικά το
αιδοίον, είναι δε γνωστή η έκλυτη ζωή
του με έκφυλες τάσεις Φιλίππου Β'. Αμέσως
μετά η πρωτεύουσα, που ήταν η πόλη Αιγαί
(ή,αριθμολογικά,25) μεταφέρεται στην πόλη
Πέλλα (ή,αριθμολογικά,146), που, τυπικά,
σημαίνει Ποτήρι, όπως είδαμε,αλλά,ουσιαστικά,
τα Μαυροπερίστερα (ή τις Ιέρειες=πρακτόρισσες)
της Δωδώνης. Ετσι, η πρώην Μυρτάλη και
νυν Ολυμπιάς, η υπεύθυνη για τη συνέχιση
της παράδοσης (της γραμμής) της Δωδώνης,
δηλ. του άξονα Αιγύπτου-Ηπείρου (κάτω
απ' τη συνωμοτική κάλυψη των ιερατείων
Αμμωνος Διός-Δωδωναίου Διός) βρίσκεται
επικεφαλής της αιχμής του Ελληνικού
Δόρατος, δηλ. των Μακεδόνων, σα βασίλισσα
της Πέλλας. Και προκύπτει το -όχι μόνο
ιστορικό- ερώτημα: τι κρατάει μέσα σ'
αυτήν την πέλλα (-ποτήρι);
Ας
δούμε λίγο ακόμη την έννοια της
πέλλας=ποτηριού και του αριθμού της,
του 146. Ξέρουμε πως το ύπατο ποτήρι είναι
το Αγιο Δισκοπότηρο ή Γκράαλ17, όπου
περιέχει το Σώμα και το Αίμα του Λόγου,
εξελιγμένη μορφή, από πλευράς ιερατικής
λειτουργικότητας, της Χρυσής Φιάλης με
τη Γαλαξία. Είδαμε επίσης, παραπάνω, πως
πέλαινα είναι πόπανα ή μειλίγματα, δηλ.
πλακούς (αρτίδιο ή γλύκισμα, κάτι σαν
τον Αρτο στις αρτοκλασίες) προσφερόμενος
στους θεούς. Συμπεραίνουμε λοιπόν πως
η πέλλα είναι λειτουργική, πολύ πιθανόν
και σχηματική, μορφή του Αγιου Δισκοπότηρου.
Καταφεύγοντας στην αριθμογραμματική
εξίσωση του 146, βλέπουμε πως 146=ΠΕΛΛΑ=ΠΑΝΑΠΑ.
Θεωρώντας όχι έτοιμη τη στιγμή, δεν
προχωρώ, εδώ και τώρα, στην ανάλυση που
δεν βλέπει, από μόνος του, ο αναγνώστης,
αφίνοντάς την γι αργότερα. Θα σημειώσω
μόνο πως η λ. "παναγία" μπορεί επίσης
να σημαίνει "Αυτή, που οδηγεί-ή
γεννάει-το ψωμί", κι είναι γνωστή η
συσχέτιση Αρτου-Ιησού. Ομως η πόλη Πέλλα,
παληά, ονομαζόταν Βουνομία, κι ή λέξη
αυτή σημαίνει "τόπο -και τρόπο-
μεγαλώματος κι ανατροφής βοδιών". Αν
έτσι έχουν τα πράγματα, μπορούμε να
προχωρήσουμε τις σκέψεις μας, διαλογιζόμενοι
πάνω στη φράση "δάμαλις τον μόσχον η
τεκούσα", με την οποία οι βυζαντινοί
υμνογράφοι προσδιορίζουν -ή απλώς
υμνούν-την Παναγία. Κι ύστερα, ο αριθμός
146 είναι ισόψηφος και με τις λέξεις
ΔΙΑΝΟΙΑ και ΜΝΗΜΗ. Αν ο ιστός της Μνήμης
είναι αναγκαίος για να διανοίξει το
δρόμο της η διαδικασία της Διάνοιας,
τότε καταλαβαίνουμε πως η Πέλλα, το
Κύπελλο, είναι ακριβώς το βαθούλωμα του
Κρανίου, που μέσα του, Μνήμη και Διάνοια,
συνεργάζονται κι αγωνίζονται να κρατήσουν
το Φώς σαν προσφορά (πέλαινα) του Ανθρώπου
στο Θεό: δηλαδή στους Πλησίον του, για
τώρα και για μετά (για τις επόμενες
γενιές). Ναι, η χούφτα του Ανθρώπου, το
Κύπελλο (Πέλλα) της Ζωής είναι το Κρανίο
(Μνήμη και Διάνοια). Κι αν το Κύπελλο
(πέλλα) της Ανθρωπότητος είναι ο Χριστός,
που με τη θυσία Του σώθηκε, όμως το
Κύπελλο ή Πέλλα (η μήτρα) που κράτησε
τον Χριστό ήταν η Παναγία (πρβλ.Λουκ.ΙΑ,27:
"μακαρία η κοιλία η βαστάσασά σε").
Αυτή είναι η βαθύτερη έννοια της Πέλλας
ή Παναγίας ή Παρθένου. Και, ας το δούμε
και λίγο αστρολογικά: η Παρθένος (σαν
αστερισμός) κρατάει τον Στάχυν, απ' όπου
προέρχεται ο Αρτος ή Ιησούς, δηλ. ο
Γαλιλαίος, ενώ στο σώμα ελέγχει την
περιοχή των εντέρων, που όμως λέγεται
και γάλλια στ' αρχαιοελληνικά, όπως
γαλέττα ο διπυρίτης άρτος. Νάναι λοιπόν
εδώ η,περιοχή της Γαλιλαίος; Ποιος
ξέρει...Ισως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου