Το Γιόγκα κατά το σύστημα Πατανζάλι, είναι γνωστόν ως το σύστημα «των οκτώ δρόμων». Ο γιόγκι ο οποίος θα αφοσιωθή στην εξάσκησι και στην εφαρμογή των κανόνων του Πατανζάλι, θα προχωρήση βαθμηδόν και κατά στάδια. Οι πρώτες βαθμίδες, δηλαδή τα πρώτα καθήκοντα είναι τα εξής:
1) Yama = ηθική συμπεριφορά. Δηλαδή να αποφεύγη κανείς να προκαλή βλάβην ή ενόχλησι στον πλησίον, να μη ψεύδεται, να μη κλέπτη, να έχη εγκράτεια και να κατανικά το μίσος, την έχθρα και την επιθυμία εκδικήσεως.
2) Niyama = να είναι κανείς καθαρός το σώμα και την σκέψι, να έχη αυτοκυριαρχία, εγκαρτέρησι, αφοσίωσι στο Θεό, και να καταγίνεται στη μελέτη των θρησκευτικών.
Εν συνεχεία είναι:
3) Asana = οι διάφορες στάσεις του σώματος και ειδικές σωματικές ασκήσεις που υποβοηθούν την αυτοσυγκέντρωσι για διαλογισμούς και στοχασμούς, όπως π.χ. η ευθυτενής στάσις της σπονδυλικής στήλης.
4) Pranayama = επαφή με την «κοσμική ενέργεια» και διοχέτευσις της κοσμικής αυτής ενεργείας. (Prana) εντός του σώματος, δι’ αναπνευστικών κινήσεων και ειδικών τρόπων αναπνοής.
5) Pratyahara = διακοπή της επικοινωνίας με τον εξωτερικό κόσμο, δηλαδή ατονία, αδράνεια ή κατάργησις της λειτουργίας των σωματικών αισθήσεων.
Τα τελευταία στάδια της τελικής καταρτίσεως ενός γιόγκι είναι:
6) Dharana = συγκέντρωσις του πνεύματος προς μίαν και μόνη σκέψι.
7) Dhyana = αυτοσυγκέντρωσις, διαλογισμοί και στοχασμοί που προκαλούν και φέρουν το «Shamadhi», δηλαδή την κατάστασι του «Υπερσυνειδήτου».
Ο τελικός σκοπός της προσπαθείας του γιόγκι που ακολουθεί την άσκησι και την εφαρμογή του συστήματος αυτού «των οκτώ δρόμων» είναι να φθάσει εις το:
8) Kaivalya = δηλαδή στην έννοια και το συναίσθημα του Απολύτου, στην κατάστασι που ο άνθρωπος συλλαμβάνει την Αλήθεια, πέρα από κάθε πνευματική άποψι ή υπόδειξι.
Paramahansa Yogananda
Αυτοβιογραφία ενός Γιογκι
Μετάφραση Ιωάννης Δ. Βορρές
Εκδόσεις Βιβλιοπωλείον της Εστίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου