Φαίνεται πως όλοι οι λαοί δεν έχουν καθόλου καλή εκτίμηση γι' αυτό τον αριθμό. Οι Καββαλιστές τον αντιπαραβάλλουν με την τελείωση της Δεκάδας. Ακριβώς όπως ο σεφιρωθικός αριθμός είναι η μορφή όλων των καλών πραγμάτων, έτσι και το έντεκα είναι η ουσία του καθετί αμαρτωλού, επιζήμιου, και ατελούς. Στις Δέκα Σεφιρώθ αντιτίθενται οι Έντεκα Ενάντιες Σεφιρώθ, σύμβολα καταστροφής, βίας, συντριβής και θανάτου. Στα παλιά Ταρώ το δέκατο έκτο Χαρτί, ο Πύργος που χτυπιέται από κεραυνό, δείχνει τις Δέκα Σεφιρώθ από τη μια μεριά και τις Έντεκα Ενάντιες Σεφιρώθ από την άλλη. Οι εικόνες των σύγχρονων Ταρώ είναι πολύ εκφυλισμένες.
Ο Τζων Χέιντον λέει ότι μέσω αυτού γνωρίζουμε τα σώματα των Διαβόλων και τη φύση τους. Οι Ιουδαίοι αντιλαμβάνονται το 11σαν τη Λιλίθ, την πρώτη σύζυγο του Αδάμ, μια διαβόλισσα που είναι επικίνδυνη στις εγκύους. Γι' αυτό έγραφαν στους τοίχους ADM ChVH ChVO LILIT δηλαδή “Αδάμ, Εύα, έξω από τις πόρτες Λιλίθ”.
Ο Ιησούς στο Ματθ. ΙΒ' 43 παρουσιάζει τη δοξασία ότι τα κακά πνεύματα διέρχονται σε άνυδρους τόπους, πράγμα που ο Γκρότιους θεωρεί σαν Ιουδαϊκή πίση. Η λέξη τους για το Δαίμονα και για τον Τόπο είναι ίδια, αφού ShDIM σημαίνει τόποι, και ShDIM σημαίνει πάλι κακές θεότητες. Η λέξη Σιντίμ (δαιμόνια) αναφέρεται και στον Ψαλμ. ΡΣΤ' 37.
Ονομάζεται “Αριθμός των Αμαρτιών” και “Μετανοημένος” γιατί υπερβαίνει τον αριθμό των Εντολών και είναι μικρότερος από το Δώδεκα, που θεωρείται σαν αριθμός της Χάρης και της Τελείωσης. Μερικές φορές όμως το έντεκα ευεργετείται από το Θεό, όπως στην περίπτωση του ανθρώπου που κλήθηκε την εντεκάτη ώρα στην άμπελο και αμείφθηκε το ίδιο με τους άλλους.
Ο Ραμπί Γιόχαναν λέει ότι έντεκα είδη ουσιών αναφέρθηκαν από το Θεό στο Μωυσή, στο όρος Σινά, σαν κατάλληλα για ιερό θυμίαμα.
Έντεκα ήταν ο αριθμός των Μαθητών του Ιησού, μετά την πτώση του Ιούδα Ισκαριώτη.
Στην εβραϊκή γλώσσα η λέξη έντεκα εκφραζόταν σαν Αχάντ Όσερ, ή ΑΙ, ή Ένα και Δέκα.
ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΓΟΥΕΣΤΚΟΤ
ΑΡΙΘΜΟΣΟΦΙΑ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΣΑΚΑΛΗΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΥΡΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου