.

Όποιος φοβάται τον θάνατο είναι ήδη νεκρός.
Όποιος θέλει για μια στιγμή η ζωή του να ανήκει μόνο σ' αυτόν, που θέλει για μια στιγμή να είναι πεπεισμένος για όσα κάνει, πρέπει να αδράξει το παρόν.
Πρέπει να αντιμετωπίζει τα πάντα στο παρόν ως τελικά, σαν να ήταν βέβαιο ότι θα ακολουθήσει αμέσως ο θάνατος.
Και πρέπει μετά στο σκοτάδι να δημιουργήσει ζωή. Ζωή μέσα από τον εαυτό του.
Carlo Michelstaedter, La Persuasione e la Rettorica

Σάββατο 5 Μαρτίου 2011

Πρώτη Ύλη – Κάποιος Αδελφός του Ρόδου



Είμαι μια θεά [λέγει μιλώντας εκ μέρους της Φύσης] με υπέροχη ομορφιά και καταγωγή. Γεννήθηκα από εκείνη την αεικίνητη θάλασσα, η οποία περιβάλλει ολόκληρη τη γη. Από τα στήθη μου ρέω γάλα και αίμα: βράσε τα έως ότου γίνουν ασήμι και χρυσός. Ω εσύ, υπέροχη ουσία που γεννάς όλα τα πράγματα του κόσμου. Παρόλο που στην αρχή είσαι δηλητήριο, εντούτοις σου δίνουν το όνομα του Ιπτάμενου Αετού. Είσαι η Πρώτη Ύλη, ο σπόρος της Θεϊκής Ευλογίας. Μέσα στο σώμα σου υπάρχει θερμότητα και βροχή, που αποκρύπτονται από τους διεφθαρμένους εξαιτίας της αγνότητάς σου, η οποία απλώνεται στον κόσμο. Γονείς σου είναι ο ήλιος και η σελήνη. Έχεις νερό και κρασί, χρυσό και ασήμι επάνω στη γη, για να χαρούν οι θνητοί. Με αυτόν τον τρόπο ο Θεός μας στέλνει την ευλογία και τη σοφία Του, με τη βροχή και τις ακτίνες του ήλιου, προς την αιώνια δόξα του Ονόματός Του. Σκέψου όμως άνθρωπε, τι πράγματα σου δίνει ο Θεός με αυτόν τον τρόπο. Βασάνισε τον Αετό έως ότου να κλάψει και το Λιοντάρι μέχρι να εξασθενήσει και να αιμορραγήσει έως θανάτου. Το αίμα αυτου του Λιονταριού, αναμιγμένο με τα δάκρυα του Αετού, είναι ο θησαυρός του κόσμου. Αυτά τα πλάσματα κατασπαράζουν συνήθως το ένα το άλλο. Παρόλα αυτά αγαπιούνται μεταξύ τους και αναλαμβάνουν την ποιότητα και τη φύση της Σαλαμάνδρας, η οποία αν παραμείνει στη φωτιά χωρίς να βαλφθεί, θεραπεύει όλες τις ασθένειες των ανθρώπων, των ζώων και των μετάλλων. Βλέποντάς το αυτό, οι αρχαίοι φιλόσοφοι κατανόησαν πλήρως αυτή την ουσία, την οποία αναζητούσαν στο μυστήριο που περιβάλλει το κεντρικό δέντρο του Γήινου Παράδεισου, στον οποίο εισέρχεσαι από πέντε πύλες. Η πρώτη πύλη είναι η γνώση της Αληθινής Ύλης και εδώ δημιουργείται η πρώτη και μεγαλύτερη σύγκρουση. Η δεύτερη είναι η παρασκευή αυτής της Ύλης, για να αποκτηθούν οι στάχτες του Αετού και το αίμα του Λιονταριού. Σε αυτή την πύλη γίνεται μια σκληρή μάχη, επειδή παράγεται νερό και αίμα και ένα πνευματικό, φωτεινό σώμα. Η τρίτη πύλη είναι η φωτιά, η οποία ωριμάζει το Φάρμακο. Η τέταρτη πύλη είναι εκείνη του πολλαπλασιασμού και της αύξησης, στην οποία οι αναλογίες και το ζύγισμα είναι απαραίτητα. Η πέμπτη και τελευταία πύλη είναι η προβολή. Πιο δοξασμένος, όμως πλουσιότερος και ανώτερος είναι εκείνος ο οποίος φθάνει στην τέταρτη πύλη, επειδή κατέχει την Πανάκεια για όλες τις ασθένειες. Αυτό είναι το μεγάλο αποτύπωμα του Βιβλίου της Φύσης, από το οποίο δημιουργείται ολόκληρο το αλφάβητό της. Η πέμπτη πύλη χρησιμεύει μόνο για τα μέταλλα. Τούτο το μυστήριο, το οποίο υπάρχει από την αρχή του κόσμου και τη δημιουργία του Αδάμ είναι το αρχαιότερο απ' όλα. Αποτελεί μια γνώση την οποία ο Παντοδύναμος Θεός – με το Λόγο Του – εμφύσησε στη Φύση. Είναι μια θαυμαστή δύναμη, η ευλογημένη φωτιά της ζωής, ο διάφανος άνθρακας, ο κόκκινος χρυσός των σοφών και η Θεϊκή Ευλογία τούτης της ζωής. Όμως, εξαιτίας της κακίας των ανθρώπων τούτο το μυστικό δόθηκε μόνο σε λίγους, παρόλο που υπάρχει και κινείται καθημερινά μπροστά στα μάτια ολόκληρου του κόσμου, όπως φαίνεται και από την παρακάτω παραβολή.

Είμαι ένας δηλητηριώδης δράκοντας και βρίσκομαι παντού. Η φωτιά και το ύδωρ μου διαλύονται και ενώνονται. Θα βγάλεις από το σώμα μου το Πράσινο και το Κόκκινο Λιοντάρι. Αν όμως δε γνωρίζεις τι ακριβώς είμαι, θα καταστρέψεις – με τη φωτιά μου – τις πέντε σου αισθήσεις. Από τα ρουθούνια μου βγαίνει ένα καταστροφικό, άμεσο δηλητήριο, το οποίο έχει καταστρέψει πολλούς. Χώρισε, λοιπόν, το παχύ από το λεπτό με επιδεξιότητα, διαφορετικά θα γνωρίσεις μεγάλη φτώχεια. Σου δίνω αρσενικές και θηλυκές ικανότητες, καθώς και τις δυνάμεις του ουρανού και της γης. Θα πρέπει να εκτελέσεις με μεγάλο θάρρος και μεγαλοψυχία τα μυστήρια της τέχνης μου, ώστε να με κάνεις να νικήσω τη βία της φωτιάς που έχει καταστρέψει τις προσπάθειες και την ουσία πολλών. Είμαι το αυγό της Φύσης, το οποίο γνωρίζουν μόνο οι σοφοί που είναι ευσεβείς και σεμνοί και δε μιλούν πολύ για μένα. Ο Παντοδύναμος Θεός με έταξε για τους ανθρώπους, λίγοι όμως – αν και πολλοί με θέλουν – με έχουν για να ανακουφίζουν τους φτωχούς με τους θησαυρούς μου και δεν ασχολούνται με το χρυσό που φθείρεται. Οι φιλόσοφοι με αποκαλούν Υδράργυρο, σύζυγός μου είναι ο φιλοσοφικός χρυσός. Είμαι ο αρχαίος δράκοντας και βρίσκομαι παντού επάνω στη γη. Είμαι πατέρας και μητέρα, γέρος και νέος, αδύναμος αλλά συγχρόνως πολύ δυνατός, ζωή και θάνατος, ορατός και αόρατος, σκληρός και μαλακός, κατέρχομαι στη γη και ανυψώνομαι στους ουρανούς, πολύ ψηλός και πολύ κοντός, ελαφρύς και βαρύς. Η τάξη της φύσης συχνά αντιστρέφεται μέσα μου – σε χρώμα, αριθμό, βάρος και μέγεθος. Έχω μέσα μου το φως της φύσης. Είμαι σκοτεινός και φωτεινός. Πηγάζω από τη γη και απορρέω από τον ουρανό. Με γνωρίζουν καλά και όμως δεν είμαι παρά ένα τίποτε. Όλα τα χρώματα και τα μέταλλα λάμπουν μέσα μου από τις ακτίνες του ήλιου. Είμαι ο Άνθρακας του Ήλιου, μια ευγενική και καθαρή γη, με την οποία μπορείς να μετατρέψεις το χαλκό, το σίδηρο, τον κασσίτερο και το μόλυβδο στον πιο καθαρό χρυσό.


ISRAEL REGARDIE
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΛΙΘΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΟΝΤΟΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΑΜΒΛΙΧΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: