.

Όποιος φοβάται τον θάνατο είναι ήδη νεκρός.
Όποιος θέλει για μια στιγμή η ζωή του να ανήκει μόνο σ' αυτόν, που θέλει για μια στιγμή να είναι πεπεισμένος για όσα κάνει, πρέπει να αδράξει το παρόν.
Πρέπει να αντιμετωπίζει τα πάντα στο παρόν ως τελικά, σαν να ήταν βέβαιο ότι θα ακολουθήσει αμέσως ο θάνατος.
Και πρέπει μετά στο σκοτάδι να δημιουργήσει ζωή. Ζωή μέσα από τον εαυτό του.
Carlo Michelstaedter, La Persuasione e la Rettorica

Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009

ΠΕΡΙ ΕΡΜΟΥ – ALEISTER CROWLEY

Ακολουθεί τώρα μια πλήρης περιγραφή των διαφόρων όψεων της φύσης του Ερμή και ιδιαίτερα της σχέσης που έχει με το Δία και τον Ηλιο:
«Εν αρχή ην ο Λόγος ο οποίος είναι ο Ερμής. Αρα πρέπει να ταυτιστεί με το Χριστό. Και οι δύο τους είναι αγγελιαφόροι. Όμοια είναι τα μυστήρια της γέννησής τους. Παρόμοιες αταξίες έκαναν όταν ήταν παιδιά. Στο Οραμα του Συμπαντικού Ερμή, ο Ερμής παρουσιάζεται κατερχόμενος επί της Θάλασσας, η οποία αντιστοιχεί στη Μαρία(1). Η Σταύρωση αντιπροσωπεύει το Κηρύκειο. Οι δύο κλέφτες αντιστοιχούν στα δύο ερπετά. Ο βράχος στο Οραμα του Συμπαντικού Ερμή είναι ο Γολγοθάς. Η Μαρία είναι η Μαία, η οποία ενέχει το ηλιακό Ρ στη μήτρα της. Οι αντιθέσεις μεταξύ των Συνοπτικών(2) και του Ιωάννη, σχετικά με το Χριστό, ήταν στην πραγματικότητα αποτελέσματα φιλονικίας μεταξύ των ιερέων του Βάκχου και του Ηλίου με τους ιερείς του Οσιρι. Ή πιθανά του ιερατείου του Αδωνι και του Αττι από τη μία, με το ιερατείο του Ερμή από την άλλη, σε μια περίοδο κατά την οποία οι μυημένοι όλου του κόσμου θεωρούσαν απαραίτητο, λόγω της ισχυροποίησης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και της διεύρυνσης των μέσων επικοινωνίας, να αντικαταστήσουν τις αντιμαχόμενες Πολυθεϊστικές Θρησκείες με μια σύνθετη Πίστη.
Συνεχίζοντας τώρα την ταύτιση, συγκρίνετε την Κάθοδο του Χριστού στην Κόλαση, μεε την αντίστοιχη λειτουργία του Ερμή σαν οδηγού των νεκρών. Θυμηθείτε ότι ο Ερμής οδήγησε στη ζωή την Ευρυδίκη και ο Χριστός ανέστησε την κόρη του Ιάειρου. Λέγεται πως ο Χριστός αναστήθηκε την Τρίτη ημέρα, επειδή όταν ο Πλανήτης Ερμής χωριστεί από την τροχιά του ήλιου, κάνει τρεις ημέρες για να ξαναφανεί. (Μπορούμε να παρατηρήσουμε εδώ ότι οι πλανήτες Ερμής και Αφροδίτη βρίσκονται ανάμεσα στη γη και τον ήλιο, όπως η Μητέρα και ο Γιός βρίσκονται μεταξύ ανθρωπότητας και Πατέρα).
Σημειώστε επίσης ότι ο Χριστός ήταν Θεραπευτής και θυμηθείτε τα λόγια του “O Γιος του Ανθρώπου έρχεται σαν κλέφτης μέσα στη νύχτα”. Επίσης το απόσπασμα από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (ΚΔ΄, 27) “Ωσπερ γαρ η αστραπή εξέρχεται από ανατολέων και φαίνεται εκ δυσμών, ούτως έσται και η παρουσία του υιού του ανθρώπου”.
Είναι γνωστές επίσης οι σχέσεις του Χριστού με τους αργυραμοιβούς, οι σχετικές παραβολές του, καθώς και το γεγονός ότι ο πρώτος του μαθητής ήταν τελώνης, δηλαδή φοροεισπράκτορας..
Αναφέρεται ακόμη πως ο Ερμής ήταν εκείνος που ελευθέρωσε τον Προμηθέα.
Το σύμβολο του Ψαριού είναι επίσης κοινό στο Χριστό και τον Ερμή. Τα ψάρια είναι αφιερωμένα στον Ερμή (πιθανώς λόγω των ιδιοτήτων της κίνησης και της ψυχρότητας του αίματος τους).
Πολλοί από τους μαθητές του Χριστού ήταν ψαράδες και ο ίδιος έκανε θαύματα που σχετίζονταν με τα ψάρια. Ας σημειωθεί, επίσης η θέση του Χριστού σαν μεσολαβητή – “Κανένας άνθρωπος δεν έρχεται στον Πατέρα, παρά μόνο μέσα από εμένα” – και του Ερμή σαν χόχμα, “που μόνο μέσα από αυτό μπορούμε να πλησιάσουμε το Κέτερ”.
Το Κηρύκειο αποτελεί ένα πλήρες σύμβολο της Γνώσης. Ο φτερωτός ήλιος ή φαλλός αντιπροσωπεύει τη χαρά της ζωής σε όλα τα επίπεδα, από το κατώτερο έως και το ανώτερο. Τα ερπετά (εκτός του ότι είναι το Θετικό και το Αρνητικό, ο Ωρος και ο Οσιρις, καθώς και όλες οι άλλες γνωστές τους αποδόσεις) αντιπροσωπεύουν αντίστοιχα τις ιδιότητες του Αητού(3) και του Λιονταριού, τις οποίες γνωρίζουμε, αλλά δεν επιθυμούμε να τις αναφέρουμε. Είναι το σύμβολο που ενώνει τον Μικρόκοσμο και το Μακρόκοσμο, το σύμβολο του μαγικού έργου που πραγματοποιεί αυτή την ένωση. Το Κηρύκειο είναι η ίδια η Ζωή και έχει συμπαντική εφρμογή. Αποτελεί τον Κοσμικό καταλύτη.
Τωρα είναι πολύ φανερό πως η δυναμική ενέργεια του Αρη βρίσκεται πολύ πιο κάτω από αυτόν. Ολοι οι άλλοι θεοί δεν αποτελούν παρά όψεις του δία, οι οποίες μορφοποιούνται μέσω του Ερμή. Αυτός είναι ο πρώτος σους Αιώνες.
Ο Ερμής έχει μια φοβερή αίσθηση του χιούμορ. Δεν έχει συναισθηματισμούς σχετικά με την κύρια λειτουργία του. Θεωρεί το Σύμπαν σαν  ένα υπέροχο αστείο. Παρόλα αυτά όμως αναγνωρίζει τη σοβαρότητα του Δία και του Σύμπαντος, αν και τους περιγελάει γι’ αυτήν. Το κύριο έργο του είναι η μεταβίβαση της δύναμης του Δία και δεν τον ενδιαφέρει τίποτε άλλο. Το μήνυμα είναι Ζωή, αλλά στο δία η ζωή είναι λανθάνουσα.
Οσον αφορά την Μετενσάρκωση, η ηλιοκεντρική θεωρία είναι σωστή. Αφου κυριαρχήσουμε στις συνθήκες ενός πλανήτη στη συνέχεια ενσαρκωνόμαστε στον επόμενο πλανήτη. Εως ότου επιστρέψουμε στον Πατέρα των Πάντων, όπου αλληλοσυνδέουμε και κατανοούμε όλες μας τις εμπειρίες και μιλάμε σαν άστρο προς άστρο. Η Γη είναι ο τελευταίος πλανήτης που υπάρχουν υλικά σώματα. Στην Αφροδίτη είναι ρευστά, στον Ερμή αέρινα. Ενώ στον Ηλιο είναι πλασμένα από καθαρή φωτιά . (Στους Ηλιους θυμόμαστε. Στους Πλανήτες ξεχνάμε. – Ελιφάς Λεβί)
Βλέπω ξαφνικά να ξεπροβάλλει το οκτάκτινο άστρο του Ερμή. Αποτελείται από τέσσερα άνθη, με ακτίνες που μοιάζουν με ανθήρες. Ο κεντρικός πυρήνας έχει το κρυπτογράφημα εκείνο του Μεγάλου Διδασκάλου, αλλά όχι εκείνη που γνωρίζουμε. Επάνω στο σταυρό βρίσκεται το Περιστέρι, το Γεράκι, το Ερπετό και το Λιοντάρι. Υπάρχει επίσης ένα σύμβολο το οποίο ακόμη διατηρείται μυστικό. Τώρα βλέπω ακόμη πύρινα σπαθιά φωτός. Όλη αυτή η σκηνή έχει κοσμικές διαστάσεις. Όλες οι αποστάσεις είναι αστρονομικές. Οταν λέω “Σπαθί” έχω τη συνείδηση ενός όπλου που έχει το μήκος πολλών μιλίων».

Σ.τ.μ.
1. Στην ατραπό του Μπετ, στο Δέντρο της Ζωής, τον βλέπουμε να κατέρχεται από το Κέτερ, το Στέμμα, στο Μπίνα, τη Μεγάλη Θάλασσα
2. Συνοπτικοί ονομάζονται οι ευαγγελιστές Ματθαίος, Μάρκος και Λουκάς, επειδή τα Ευαγγέλια που συνέγραψαν αποκαλέστηκαν Συνοπτικά, μην περιέχοντας λεπτομερή αφήγηση των γεγονότων
3. Πρβλ. τα Αγια Ζώντα Δημιουργήματα του οράματος του Ιεζεεκιήλ: Αγγελος, Αητός, Λιοντάρι, Βόδι

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΘΩΘ – ALEISTER CROWLEY
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΑΜΒΛΙΧΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: