.

Όποιος φοβάται τον θάνατο είναι ήδη νεκρός.
Όποιος θέλει για μια στιγμή η ζωή του να ανήκει μόνο σ' αυτόν, που θέλει για μια στιγμή να είναι πεπεισμένος για όσα κάνει, πρέπει να αδράξει το παρόν.
Πρέπει να αντιμετωπίζει τα πάντα στο παρόν ως τελικά, σαν να ήταν βέβαιο ότι θα ακολουθήσει αμέσως ο θάνατος.
Και πρέπει μετά στο σκοτάδι να δημιουργήσει ζωή. Ζωή μέσα από τον εαυτό του.
Carlo Michelstaedter, La Persuasione e la Rettorica

Κυριακή 11 Απριλίου 2010

ΤΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ - STANLEY KUNITZ

Εχω περπατήσει ανάμεσα από πολλές δραστηριότητες,
μερικές απ' αυτές μου ανήκουν,
και δεν είμαι εκείνος που ήμουν,
αν και κάποια αρχή της ύπαρξης
υπάρχει ακόμη και απ' την οποία παλεύω
να μην ξεστρατίσω.
Όταν κοιτάζω προς τα πίσω,
όποτε υποχρεωθώ να κοιτάξω
πριν να μπορέσω να μαζέψω δύναμη
να συνεχίσω το ταξίδι μου,
βλέπω τα ορόσημα να φθίνουν
προς τον ορίζοντα
και οι αργοκίνητες φωτιές να σέρνονται
απ' τις εγκαταλειμμένες τοποθεσίες του κάμπου,
πάνω από καθεμιά σαρκοβόροι άγγελοι
στριφογυρίζουν επάνω σε βαριά φτερά.
Ω, έφτιαξα τον εαυτό μου ένα είδος
έξω απ' τα πραγματικά μου αισθήματα,
και το είδος μου είναι διασκορπισμένο!
Πως θα συμφιλιωθεί η καρδιά
με τα συμπόσια των χαμών;
Σ' ένα ξεσήκωμα τ' αγέρα
η μανιασμένη σκόνη των φίλων μου
εκείνων που έπεσαν στη διαδρομή,
πικρά κεντρίζει το πρόσωπό μου.
Κι όμως γυρίζω, γυρίζω ακόμα,
πανηγυρίζοντας κάπως
με την θέλησή μου ανέπαφη να πάω
οπουδήποτε έχω ανάγκη να πάω
και κάθε πέτρα στο δρόμο
πολύτιμη για μένα.
Στην πιο πολύ σκοτεινή μου νύχτα
όταν το φεγγάρι ήτανε σκεπασμένο
και τραβούσα κουπί ανάμεσα σε συντρίμμια
μια φωνή σύννεφου φωτεινού
με κατεύθυνε:
"Δραστήριος μες στα στρώματα
όχι πάνω στα σκουπίδια"
Αν και στερούμαι την τέχνη
ν' αποκρυπτογραφήσω τούτο,
χωρίς αμφιβολία το επόμενο κεφάλαιο
των μεταμορφώσεων στο βιβλίο μου
είναι ήδη γραμμένο.
Δεν ανέχομαι τις αλλαγές μου.

Αγγλοι και Αμερικανοί ποιητές
1850 -1995
Κείμενα βιογραφιών, επιλογή και 
μετάφραση ποιημάτων
ΑΛΚΗ ΤΕΛΕΝΤΗ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΩΔΩΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: