.

Όποιος φοβάται τον θάνατο είναι ήδη νεκρός.
Όποιος θέλει για μια στιγμή η ζωή του να ανήκει μόνο σ' αυτόν, που θέλει για μια στιγμή να είναι πεπεισμένος για όσα κάνει, πρέπει να αδράξει το παρόν.
Πρέπει να αντιμετωπίζει τα πάντα στο παρόν ως τελικά, σαν να ήταν βέβαιο ότι θα ακολουθήσει αμέσως ο θάνατος.
Και πρέπει μετά στο σκοτάδι να δημιουργήσει ζωή. Ζωή μέσα από τον εαυτό του.
Carlo Michelstaedter, La Persuasione e la Rettorica

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

Τα Στοιχειά - Gotthold Ephraim Lessing

Ο γέρος
Ω, μη γελάς με τα στοιχειά,
Μην είσαι ανεύλαβος, παιδί μου.
Στο φεγγαρόφως μια φορά
Εγώ είδ' από την κάμαρή μου,
Πάνω σε μνήμα, έν' απ' αυτά:
Πρέπει να υπάρχουν τα στοιχειά!

Το παληκάρι
Όχι, δε θάναι παραμύθια·
Στοιχειά θα υπάρχουν, είναι αλήθεια.

Ο γέρος
Της αδελφής μου το παιδί
Σαν πέθανε (παν δέκα χρόνοι!)
Η βάγια του καλά είχε δει
Μέσα στη νύχτα ένα κασσόνι
Και πάνω του ένα σκελετό:
Λες να μην ήτανε στοιχειό;

Το παληκάρι
"Οχι, δε θάναι παραμύθια·
Θάταν βρυκόλακας, αλήθεια.

Ο γέρος
Σαν είχε ο φίλος μου χαθή
Στη μάχη, που έπεσε η Γαλλία,
Τρεις κουκουβάγιες η φτωχή
Γυναίκα του άκουσε στην κρύα
Τη νύχτα, ως μούγραφε, βραχνές:
Θάταν βρυκόλακας, που λες.

Το παληκάρι
Δε λέω πως είναι παραμύθια·
Στοιχειά θα υπάρχουν, είναι αλήθεια.

Ο γέρος
Και στο κελλάρι μου γυρνούν,
Τ' ακούω συχνά, στο λέω στο φως μου,
Μα τα στοιχειά δε θορυβούν
Σαν είναι εδώ στο σπίτι ο γιος μου.
Ρουφούν, για σκέψου, το κρασί μου:
Θάναι στοιχειά, μα την ψυχή μου.
Το παληκάρι
Όχι δε λέω, μα τι καλά
Νάμουν κανένα απ' τα στοιχειά!

Ο γέρος
Δεν ξέρω ακόμα, πως συχνά
Εκεί που η κόρη μου κοιμάται,
Στενάζει μια κι' απέ γελά,
Που είναι κανείς για να φοβάται
Ξέρω, κοιμάται μοναχή:
Γι' αυτό στοιχειά λέω ναν' κ' εκεί.

Το παληκάρι
Όχι δε λέω, μα στο πλευρό της
Θάθελα νάμουν το στοιχειό της.

μτφ. Λέων Κουκούλας

♪♫ The Doors - Adagio (Tomaso Albinoni's Adagio in G Minor Recorded 1968)